Module 1 – Les 2: Bevrijd je inner-Oprah
  • Een beeld zégt niet alleen meer dan 1000 woorden, een beeld wéégt ook meer dan 1000 woorden. Laat je foto’s niet groter zijn dan 25kb (hou de resoluties tot ong. 400×400). Hier kun je plaatjes verkleinen. Heb je WordPress? Dan is dit een ideale plug-in, of deze.
  • Heb je wel eens je laadtijd getest? Eén seconde extra laadtijd zorgt al voor een conversieverschil van 7%.. Wil je kijken hoe snel jouw webwinkel is? Dat kan hier, en dan zie je direct wat je kunt aanpassen. Of kijk ook eens bij Pingdom en GTmetrix.
r

De uitdaging..

En als jij wilt overleven tussen de andere 100.000 Nederlandse webshops en succesvol wilt zijn -of blijven- zul je een hele hoop meer moeten laten zien van jezelf dan dat je nu al doet. En nee, je hoeft daarvoor geen extreme extrovert te zijn, dagelijks je hele hebben en houden online te gooien, een groots spreekster of een personaliteit van ehm, nou Dalai Lama bijvoorbeeld te zijn.

Wanneer we van een ander zeggen dat die fascinerend, charismatisch of opvallend is, betekent dat alleen maar dat die persoon zichzelf is. En dat laat zien. Hoe jij dat online kan doen? Mix de volgende dingen:

Je passie + je vaardigheden +  je persoonlijke geheime blij-ei momenten (waarvan jij denkt: dat is vast niet interessant voor mijn webshop) => succes.

Het fijne hiervan is: je leven en je marketing worden hierdoor veel gemakkelijker. Zo klik je met de juiste mensen, die jou de verkoop ook gunnen. Zo spreek je de taal van je droompubliek, die jou beter vinden omdat jij de (zoek)woorden gebruikt in de je shop, die zij gebruiken.

t

Waar?

Nou, bijvoorbeeld:

  • Pers
  • Video
  • Nieuwsbrief
  • Blog
  • Social media
  • Over ons pagina
  • Folders en flyers
  • Artikelen in de lokale pers
  • LinkedIn (gericht aanschrijven)
  • Instagram/ Pinterest/ Snapchat/ Facebook
  • Persberichten
  • Radio interviews
  • Bloggen
  • Actieve referentie strategie
  • Lokale kranten
  • Tijdschriften gericht op je doelgroep
  • Het aanbieden van een gratis cadeau
  • SEO
  • SEA
  • Beurzen/ markten
  • Workshop geven (online of offline)
  • Testimonials/ reviews op je site
  • Affiliate marketing
  • Adverteren in tijdschriften/ krant
  • Nieuwsbrieven
  • Adverteren in/ bijdrage aan nieuwsbrieven van andere webshops
  • Het benutten van je partners’ netwerk van contacten
  • Netwerkbijeenkomsten
  • Het uitnodigen van potentiële klanten
  • Een open dag
  • Met behulp van de handtekening onder je e-mail
  • Het indienen van jezelf voor prijzen (als je jezelf niet kietelt…)
  • Een ad – swap doen met een ander bedrijf met dezelfde doelgroep
  • Richten op een specifieke niche (bv ladies night)

 

I

De opdracht!

Eerst dus het uitbouwen van het merk ‘jij’.

  1. Kijk eerst eens in bovenstaande lijst: waar kan jij jezelf (beter) laten zien? Kies er een aantal uit en plan het in je agenda. Laat je weten welke je kiest en welke je al gebruikt?
  2. Maak Opdracht 2: laat je inner-Oprah vrij, pak een kop koffie/ thee/ wijn en ga jezelf interviewen aan de hand van de vragen die je vindt bij de downloads!
  • Een beeld zégt niet alleen meer dan 1000 woorden, een beeld wéégt ook meer dan 1000 woorden. Laat je foto’s niet groter zijn dan 25kb (hou de resoluties tot ong. 400×400). Hier kun je plaatjes verkleinen. Heb je WordPress? Dan is dit een ideale plug-in, deze of deze (let op: die laatste kan soms ruzie krijgen met je template dus check dat eerst!).
  • Heb je wel eens je laadtijd getest? Eén seconde extra laadtijd zorgt al voor een conversieverschil van 7%.. surprised Wil je kijken hoe snel jouw webwinkel is? Dat kan hier, en dan zie je direct wat je kunt aanpassen. Of kijk ook eens bij Pingdom en GTmetrix.

Copyright © 2016-2021 Webshop Academy | Algemene Voorwaarden | Log Uit